• Panasonic zorgt voor de projector van Virgin Trains

Panasonic zorgt voor de projector van Virgin Trains

Hoe Panasonic zorgt voor het toezicht op en het onderhoud van de projector van Virgin Train in het Euston Station in Londen 

Als het zesde drukste treinstation van het Verenigde Koninkrijk passeren elke dag meer dan 100.000 mensen de ticketcontrole in het Euston Station in Londen. 

Het station is het zuidelijke eindstation voor zowel London Midland als de West Coast Mainline die door Virgin Trains wordt beheerd. Het is 21 uur per dag operationeel, vanaf het tijdstip waarop de eerste trein van Milton Keynes aankomt in het station om 04:34 uur tot het tijdstip waarop de laatste trein naar Milton Keynes vertrekt om 01:34 uur.

Gedurende deze 21 uur krijgen de reizigers in de hoofdhal van Euston een grote projectie met daarop de aanbiedingen, tweets en andere marketingberichten van Virgin Trains.

Een dergelijke lange periode en een dergelijke veeleisende locatie vereisen een uitgebreid onderhoudsprogramma voor de projector.

 

"We zijn opgetogen over hoe doeltreffend Panasonic werkt om te verzekeren dat we altijd met onze reizigers kunnen communiceren.” 

Panasonic CARES (Customer Assurance through Remote monitoring and Enhanced Service) is een service die projectoren en displays via onze mobiele virtuele netwerk verbindt. Hierdoor worden de reizigers geholpen om de productieve tijd te maximaliseren, om dure onderbrekingen te minimaliseren en om hun focus op hun professionele prioriteiten te houden.

Voor Virgin Trains houdt Panasonic toezicht op de projector PT-DW17K met 17.000 lumen in het Euston Station. Dit toezicht gebeurt op afstand vanaf zijn Toezichts- en reparatiecentrum in Cardiff.

De alarmen en de systeemdiagnose worden aan de hand van 3G-technologie door het klantenserviceteam van Panasonic gecontroleerd. Dit team zal vervolgens een bezoek door een aangewezen Panasonic-technicus regelen.

“Wij kunnen problemen ontdekken nog voor ze optreden en ze zo snel mogelijk verhelpen,” zegt Donald Maidment, hoofd van de klantenservice van Panasonic. “Andere projectie- en displayfabrikanten bieden een reactief serviceprogramma met de ‘terugkeer naar de basis’. Ze kunnen geen voorspellende service aanbieden en dat is precies wat CARES wel doet.”

CARES gebruikt de intern ontwikkelde software Early Warning System (ET-SWA100) van Panasonic die het product via 3G-technoligie verbindt en het voor Panasonic mogelijk maakt om vanaf elke locatie ter wereld een diagnostische service op het product uit te voeren en om te bepalen welk onderhoud er eventueel wordt vereist.

“Door proactief toezicht te houden op de projectoren in het Euston Station, kunnen we voorspellen wanneer de lampen en filters moeten worden vervangen en kunnen we een technicus naar Euston sturen voor een enig verlies van de project ontstaat. Voor de klant betekent dit een volledig probleemloos gebruik van onze producten,” voegt Donald Maidment toe. “De projector bevindt zich op een dak in het ticketkantoor van het Euston Station. Dit is een bijzonder uitdagende omgeving vanwege de relatief hoge stofniveaus en een beperkte ruimte waarin kan worden geprojecteerd. We hebben een speciale omsluiting bezorgd die bescherming tegen stof biedt. Hierdoor wordt de projectie in een nauwkeurige hoek behouden en wordt afbeeldingsgrootte gemaximaliseerd.  

“Met het oog op de perfecte service voor de klant sturen we onze technici in het midden van de nacht, buiten de operationele uren van Virgin Trains, zodat ze de activiteiten in het ticketkantoor niet storen. Onze technici voorzien een oplossing tijdens de stilstandtijd waardoor Virgin Trains de volgende morgen kan ontwaken met een perfect werkende projector.”

Yasmin Sinfield, Senior Advertising Executive bij Virgin Trains, zegt “De service die door het team van Panasonic wordt geleverd, maakt het voor Virgin Trains mogelijk om zich op de echt belangrijke dingen te concentreren, zoals meer bestemmingen en meer frequente treinservices, nieuwe ticketaankoopsystemen en betere manieren om de nodige reisinformatie bij onze reizigers te krijgen.”

“Dit gezegd zijnde, zijn we erg opgetogen over de aandacht die de projectie in Euston krijgt en over hoe doeltreffend Panasonic werkt om te verzekeren dat we altijd met onze reizigers kunnen communiceren.”

Het CARES-toezichtssysteem is beschikbaar in verschillende reeksen en verbindt apparaten, locaties, het cloudplatform en externe mobiele apparaten.

 

"De service die door het team van Panasonic wordt geleverd, maakt het voor Virgin Trains mogelijk om zich op de echt belangrijke dingen te concentreren”

 

Elk Panasonic-apparaat heeft een externe module voor de activering van de 3G-connectiviteit, met elke eenheid die aan een account is gelinkt. Alle accounts kunnen meerdere gelinkte eenheden hebben, ongeacht de locatie. De installatie en de instelling zijn eenvoudig en out of the box. Het cloudgebaseerde platform voor toezicht op afstand behandelt meerdere accounts en de cloudarchitectuur maakt een eenvoudige uitbreiding en overeenkomsten met een hoog serviceniveau mogelijk.

De inhoud van de server kan vanaf overal en vanaf elk mobiel apparaat (via een webinterface) worden bereikt en de alarmmeldingen kunnen via e-mail ook op de mobiele apparaten worden ontvangen. Apparaten kunnen ook op afstand vanaf mobiele terminals worden bediend. 

Panasonic heeft ook Smart Climate Cloud ontwikkeld. Dit is een gelijkaardige oplossing die is ontworpen om verwarmings- en koelsystemen vanaf een internetbrowser via 3G te bedienen, te controleren en te beheren.