• World Expo Milano 2015

    -Panasonic Visual Systems Case Studies-

Expo Milano - paviljoen van Alitalia-Etihad

Midden op het terrein van de wereldtentoonstelling in Milaan stond het multimediapaviljoen van Alitalia-Etihad Airways, dat dienst deed als sociaal middelpunt voor bezoekers en verspreid over twee etages een schat aan multimedia-entertainment over het publiek uitstrooide.

Verspreid over een verscheidenheid aan enkel- en meervoudige configuraties waren in totaal 99 professionele videowandschermen en interactieve aanraakschermen van Panasonic geïnstalleerd. Met behulp van de schermen werden echte verhalen en reisavonturen verteld, waardoor bezoekers de betekenis van het thema van het paviljoen 'De wereld verbinden' konden beleven. De installaties omvatten 86 TH-55LFV70 videowandschermen met ultradunne rand (met een afstand tussen de randen van niet meer dan 3,5 mm en krachtige functies voor eenvoudig installeren en een betere beeldkwaliteit); zeven multitouch TH-50LFB70 interactieve schermen; en zes 80-inch TH-80LF50 lcd-schermen met een hoge helderheid van 700 cd/m2 en extra robuuste constructie om bestand te zijn door ononderbroken 24/7 gebruik. Alle media werd onberispelijk weergegeven, zodat bezoekers zich een reis langs de keukens en culturen van de wereld konden voorstellen.