Phone number:
Phone number:
Current language: Nederlands

Dromen verwezenlijken

Gebruiksklare SDK brengt beelden tot leven met 240 Hz motion tracking

Door analoge beweging en digitale inhoud samen te voegen, vergroot ET-SWR10 de creatieve mogelijkheden voor meeslepende zintuiglijke ervaringen, interactieve tentoonstellingen en meer. In combinatie met een compatibele projector maakt deze gebruiksklare SDK (Software Development Kit) het mogelijk om met maximaal 240 beelden per seconde en een input-to-projection-vertraging van minder dan 5 ms*1 geanimeerde inhoud op snel bewegende objecten te projecteren. De beeldpositie wordt voortdurend aangepast aan het object en de beweging wordt vloeiend gevolgd zonder zichtbare vertraging. Het systeem betekent niet alleen een enorme sprong voorwaarts op het gebied van displayprestaties, maar is ook eenvoudiger te installeren, te integreren en te bedienen.

Tracking en mapping in realtime

Eenvoudig en gebruiksklaar

Voeg bewegende objecten samen met geprojecteerde inhoud In combinatie met een compatibele projector zet deze exclusieve technologie de locatie van objectmarkers om in XY-coördinaten voor de projector. Beeldpositie synchroniseert met markerpositie met minder dan 5 ms*1 vertraging. Van de vloeiende bewegingen van een danser tot snel bewegende objecten: de tracking presteert uitstekend en overtuigend. Het systeem vereist geen moeizame kalibratie zoals bij actieve sensorsystemen. U installeert gewoon de SDK op uw contentserver en sluit een compatibele IR-emitter en camera aan om te beginnen. Kalibreer één keer de locatie van de marker met de XY-coördinaten van de projector, en de geprojecteerde inhoud blijft synchroon met vrijwel elk snel bewegend object.

Werkt met ultra-short-throwlenzen

Dit flexibelelens, in de context van een aan het plafond of op de vloer gemonteerde short-throw-installatie. IR-emitter, IR-camera en projector kunnen afzonderlijk worden geïnstalleerd, waarbij de IR-apparatuur zich ter hoogte van het midden van het scherm bevindt en de projector zeer dicht bij het scherm aan het plafond of op de vloer is gemonteerd. Projectieontwerpers kunnen zo zeer meeslepende interactieve tentoonstellingen creëren in krappe installatieruimtes, waar artiesten of kijkers dicht bij het scherm kunnen komen zonder dat ze schaduwen veroorzaken.

MOGELIJKE TOEPASSING

Live optreden

Publieksdeelname

Performers kunnen vrij bewegen en interactief omgaan met de inhoud in plaats van bewegingen te moeten instuderen en uit het hoofd te leren die passen bij vooraf geproduceerde inhoud. Het publiek kan interactief aan een installatie deelnemen zonder enige voorbereiding of kennis van hoe het systeem werkt.

 

SYSTEEMPROFIEL

Hoe het werkt

Kies een object om te volgen. Dat kan een voorwerp zijn dat bekleed is met materiaal dat infrarood licht reflecteert, of een speciaal apparaatje dat infrarood licht uitzendt. Zet het object vervolgens in beweging. Infrarood licht van een IR-emitter (of van het IR-uitstralende object) wordt gereflecteerd of rechtstreeks naar een camera gezonden. Software die op een contentserver is geïnstalleerd, ontvangt gegevens van de aangesloten camera en gebruikt die om de positie van het object te bepalen. Deze informatie wordt door de software omgezet in een XY-locatie, die naar de projector wordt verzonden. De positie van het object wordt 240 keer per seconde bijgewerkt, waardoor geprojecteerde digitale inhoud met ongeëvenaarde precisie en zonder zichtbare vertraging op het object verschijnt en het object volgt, voor buitengewoon heldere en vloeiende weergaveprestaties.
 

SYSTEEMLAY-OUT

Eenvoudige installatie en bediening

Een systeem voor tracking en projectiemapping in realtime met ET-SWR10 zou bestaan uit een compatibele Panasonic 4K-laserprojector, zoals de PT-RQ35K, een IR-emitter, een IR-camera en een pc-contentserver waarop de SDK is geïnstalleerd. Deze pc verbindt alle apparaten en kan worden geconfigureerd als een monitorterminal voor de projecttechnicus.
 


BELANGRIJKSTE FUNCTIES

  1. Eenvoudige installatie en kalibratie

    De SDK kan gemakkelijk worden geïntegreerd in contentsoftware van derden en wordt geleverd met een voorbeeldproject voor testdoeleinden. Eenvoudige eenmalige kalibratie van projectie- en markeerpositie bespaart tijd bij de eerste installatie. Zodra het systeem is geïnstalleerd, werkt het betrouwbaar doordat problemen in verband met interferentie en afhankelijkheid van batterijvoeding worden vermeden.
     

  2. Converteert markerpositie naar projectiecoördinaten

    De software maakt gebruik van exclusieve door Panasonic ontwikkelde technologie om de door de IR-camera verzamelde locatiegegevens van het object met zeer hoge snelheid om te zetten in XY-projectiecoördinaten voor de projector. Snel bewegende objecten worden vloeiend en zonder zichtbare vertraging gevolgd.
     

  3. Maakt projectormodus met lage latentie mogelijk

    ET-SWR10 maakt een lage-latentiemodus mogelijk voor compatibele projectors. Met deze modus kan de projector met slechts één kabel een 1080/240p-signaal ontvangen en uitvoeren met een minimale vertraging van input tot projectie van slechts 5 ms*1, voor een uiterst nauwkeurige en overtuigende visuele weergave.
     

*1 Met geometrische aanpassing UIT. De latentie bedraagt 7 ms met geometrische aanpassing AAN en een verticale correctie van minder dan 25%. Ondersteunt alleen de beeldverhouding 16:9. Er zijn ook andere beperkingen. *2 Compatibiliteit met apparaten van derden kan niet worden gegarandeerd.