PANASONIC NEEMT BEZOEKERS MEE TERUG IN DE TIJD IN HET BRANDENBURGER TOR MUSEUM.

Brandenburger Tor Museum implementeert Panasonic-displays voor een keur aan visuele verhalen

De Panasonic-schermen geven de ruimte een zeer flexibel karakter Het resultaat: digitale verhalen op z’n best!

Lutz Engelke- oprichter en CEO van TRIAD Berlin

Geleverde Producten – TH-55LFV6
Uitdaging

Een allesomvattende museumervaring tot stand brengen die toegesneden kan worden op meerdere klanten.

Oplossing

Met 87 Panasonic-displays de ongelofelijke geschiedenis van de stad te laten zien en tegelijkertijd een flexibele werkomgeving te bieden voor grote bedrijven.


De Brandenburger Tor, gebouwd tussen 1788 en 1791 door Koning Friedrich Wilhelm II, is een van de bekendste bezienswaardigheden van Berlijn, die zowel aan de verdeling als de eenheid van Duitsland herinnert. De poort werd na de Tweede Wereldoorlog gerestaureerd en vormde een belangrijk onderdeel van de Berlijnse muur met zijn gesloten toegang naar het westen van de stad. In 1989 viel de muur en vierden Duitsers bij de Brandenburger Tor vredig de omwenteling, waarna de weg vrij was voor de hereniging van het Westen en Oosten van het land.

Op slechts 100 meter afstand van het monument staat het Brandenburger Tor Museum waar bezoekers meer dan 300 jaar geschiedenis kunnen beleven op een tentoonstelling met een nieuwe ’edutainment’ opzet. 

Panasonic heeft het Brandenburger Tor Museum geholpen door zijn meeslepende museumruimte te voorzien van 87 full HD schermen. Het is een van de grootste videowanden van Panasonic in Europa geworden en wordt gebruikt voor onder meer politieke conferenties, demonstraties van games en producties van universiteiten.

Marc Burgdorff is directeur toerisme bij TRIAD Berlin: een inventief bureau dat zich toelegt op ruimtelijke communicatie. Het bureau is verantwoordelijk voor de implementatie en het maken van de content die getoond wordt op de mediaschermen in het Brandenburger Tor Museum.


“We veranderen deze plek voor allerlei verschillende situaties, waaronder conferenties en workshops,” vertelt Marc. “Het tienjarige jubileum van Assassin’s Creed werd bijvoorbeeld hier gehouden en er werden ook nieuwe producten gedemonstreerd. Journalisten uit de hele wereld kwamen eropaf en streamden de demonstratie via sociale media.”

“De Panasonic-videowand biedt onze bezoekers unieke en indrukwekkende taferelen.”

TRIAD produceerde een spectaculair op maat gemaakte multimediashow voor het Brandenburger Tor Museum waarmee een uitzonderlijke reis door de tijd wordt gemaakt. “Als je maar diep genoeg de geschiedenis in duikt, kan het hele verhaal van Berlijn, van Duitsland en zelfs van Europa worden verteld aan de hand van het Brandenburger Tor,” zegt Lutz Engelke, oprichter en CEO van TRIAD Berlin.


"De veelzijdigheid van de mediaschermen is een groot pluspunt voor Panasonic."

De Panasonic TH-55LFV6W-schermen hebben een ultrasmalle rand om superieure goede zichtbaarheid te krijgen waardoor ze perfect zijn voor evenementlocaties en musea . 

De ruimte kan worden aangepast en heeft veel verschillende modi. “Er is een museummodus, maar de schermen kunnen ook worden gebruikt voor zakelijke bijeenkomsten, muziek streamen, kunsttentoonstellingen, videospellen en zelfs modeshows,” zegt Burgdorff. De Berlin Fashion Show als onderdeel van de Fashion Week heeft deze ruimte bijvoorbeeld gebruikt samen met virtual reality voor een indrukwekkende ervaring.

Dankzij de VR-functionaliteit kan de ruimte een waardevolle oefenruimte worden in situaties waar leren op kantoor niet zo eenvoudig is. Voorbeelden zijn, “een huis dat nog gebouwd moet worden of een offshore windpark.” vertelt Burgdorff. De videowand van Panasonic kan de beelden van een VR-bril op locatie spiegelen, zodat iedereen in de ruimte deel kan nemen aan dezelfde ervaring.

“We zijn altijd op zoek naar innovatie en nieuwe ideeën. Deze ruimte is een fabriek voor creativiteit. De 87 schermen kunnen de content van mobiele apparaten zoals smartphones of tablets weergeven waardoor de mogelijkheden eindeloos worden. Er kunnen allerlei soorten content worden getoond!

“Het is ook een geschikte ruimte voor overleg. Het zou een ruimte kunnen zijn voor een redactie maar ook voor een congres. Overal ter wereld kunnen er liveverbindingen worden gemaakt,” voegt Burgdorff toe.

Robert Mönnich is een technisch expert en een van de makers van de ruimte: “Er kunnen maximaal zes displays met hun eigen resolutie werken, de content behoudt maar de helft van zijn resolutie maar het wordt VR/V4 gerekt om de beste beeldkwaliteit te kunnen produceren. Veel technologiebedrijven komen hier om gebruik te maken van ons 270 graden zicht op die 87 schermen. "De veelzijdigheid van de mediaschermen is een groot pluspunt voor Panasonic.” 

 

 

 

 






Alle foto’s © TRIAD Berlin / TRIAD Edutainment Enterprises