DISPLAYTECHNOLOGIE BIEDT VRIJHEID OM TE LEREN

Pure AV verandert voor de faculteit Farmacie van Keele University met Panasonic lcd-displays een traditionele computerruimte met 48 zitplaatsen in een moderne leerruimte van 60 plekken die geschikt is voor samenwerken.

Ik denk dat onze studenten deze ruimte geweldig gaan vinden. Dat ze hun eigen technologie kunnen gebruiken om hun eigen informatie te vinden en die informatie dan vrij binnen de groep kunnen delen, gaan ze waarschijnlijk het beste vinden.

Katie Maddock - opleidingsdirecteur van MPharm

Client – Keele University
Location – Newcastle-under-Lyme
Geleverde Producten – TH-49LF80
Uitdaging

De capaciteit van de ruimte binnen de universiteit vergroten en tegelijkertijd de totale footprint verlagen.

Oplossing

Met AV-apparatuur van Panasonic een innovatieve werkruimte voor farmaciestudenten creëren waarin ze kunnen samenwerken.


Aan de faculteit Farmacie van Keele University verkennen studenten de wetenschappelijke en klinische aspecten van een carrière in de farmacie. Het is een leeromgeving waarin de technologie zeer uiteenlopende leerdoelen moet ondersteunen.

De faculteit heeft hiertoe geïnvesteerd in de innovatieve AV-oplossingen van Panasonic, waarmee een computerruimte met 48 plekken is veranderd in een moderne ruimte met 60 plekken die geschikt is voor samenwerken.

Een frisse blik op de leerruimte

De faculteit wilde de indeling van de ruimte moderniseren en dat is gelukt door met nieuw meubilair een voor samenwerking geschikte werkruimte te creëren. Pure AV ontwierp een indeling die werken in teams aanmoedigt. In plaats van rijen met bureaus en computers bevat de ruimte nu tien tafels met elk een geïntegreerde 49-inch display.

Bij elk van de TH-49LG80-displays hoort een laptop of desktop-pc. Daarnaast zijn er zespersoonstafels in verschillende kleuren die beter geschikt zijn voor groepsactiviteiten.

De displays hebben een hoge helderheid (700 cd/m2) en een IPS-paneel, waarmee de weergave buiten de zichtas ook in heldere omgevingen uitstekend is.

De docent kan de inhoud van colleges op de displays presenteren via het Extron-bedieningspaneel op de lessenaar. Een andere innovatieve samenwerkingsoplossing is een Kramer Via Connect Pro-systeem voor


draadloos casten. Hiermee kan de ruimte nog veelzijdiger worden gebruikt en kunnen docenten innovatieve onderwijsmethoden introduceren.

"Bij het ontwerp van de nieuwe onderwijsruimte stond gezamenlijk leren centraal en is rekening gehouden met de nieuwste onderwijsinstrumenten met augmented reality van de faculteit Farmacie."

Reg Icli benadrukt: "Bij het ontwerp van de nieuwe onderwijsruimte stond gezamenlijk leren centraal en is rekening gehouden met de nieuwste onderwijsinstrumenten met augmented reality van de faculteit Farmacie.

In de 'Digital Health Hub' worden draadloze castingtools voor samenwerking gecombineerd met een grotere capaciteit. Studenten worden gestimuleerd om samen te werken en er is een betere interactie met de AR-onderwijsinstrumenten die binnen de faculteit Farmacie zijn ontwikkeld en daar steeds meer worden gebruikt.


 

Reg Icli: "Draadloos casten is een prachtige extra functie van de ruimte waarmee we op een andere manier les kunnen geven. Dat zie je vooral aan de AR-tools, die heel effectief en eenvoudig lokaal kunnen worden beheerd."

"Draadloos casten is een prachtige extra functie van de ruimte waarmee we op een andere manier les kunnen geven. Dat zie je vooral aan de AR-tools, die heel effectief en eenvoudig lokaal kunnen worden beheerd."


Flexibel aanpassen

Een andere uitdaging was om de Digital Health Hub flexibel te maken zodat hij aan verschillende activiteiten kan worden aangepast. Opleidingsdirecteur van MPharm Katie Maddock legt uit: "We wilden iets ontwerpen dat zeer flexibel was en waarmee we allerlei creatieve dingen konden doen. We hebben onze eigen technologie voor augmented reality die we naar alle studenten kunnen projecteren, maar we kunnen ook creatieve projecten opzetten voor kleine groepen binnen een grotere groep."

De sessies in de Digital Health Hub variëren dan ook van standaardsessies waarbij dia's of webinhoud worden gepresenteerd tot complexere sessies waarbij diagnostische beelden worden geëvalueerd of AR-onderwijsinstrumenten worden gebruikt.

"We hebben onze eigen technologie voor augmented reality die we naar alle studenten kunnen projecteren, maar we kunnen ook creatieve projecten opzetten voor kleine groepen binnen een grotere groep."


 

De ervaring van studenten verbeteren

"Ik denk dat onze studenten deze ruimte geweldig gaan vinden. Dat ze hun eigen technologie kunnen gebruiken om hun eigen informatie te vinden en die informatie dan vrij binnen de groep kunnen delen, gaan ze waarschijnlijk het beste vinden. Wat ook enorm fijn is, is dat we onze eigen high-tech, geavanceerde AR-tools kunnen projecteren, zodat iedere groep studenten daar wat anders mee kan doen", zegt Katie Maddock.

De eerste reacties op de transformatie zijn positief, deels door de modernisering van het geluidssysteem en de nieuwe lcd-displays, die voor de studenten een duidelijke kwaliteitsverbetering betekenen. Aantekeningen maken, digitale whiteboards gebruiken, bestanden delen en zelfs vanaf meerdere gekoppelde displays presentaties geven aan iedereen in de ruimte – het is allemaal mogelijk in de nieuwe omgeving. De Panasonic lcd-displays voldoen daarnaast vrijwel aan de DICOM-standaard, wat een belangrijk pluspunt bleek te zijn voor radiologiestudenten bij hun werk op het gebied van diagnostische beelden.


 

Digitaal leerpad

De transformatie van leslokaal tot voor samenwerking geschikte werkruimte werd binnen zes weken uitgevoerd. Studenten en docenten begonnen het schooljaar 2017-18 in een nieuwe en innovatieve omgeving.