Main product image
BACK TO PRODUCT CATEGORY
VariCam LT De look van de VariCam filmcamera in uw hand
Belangrijkste functies

Compacte en lichte magnesium behuizing met een gewicht van 2,7 kg

Super 35mm native 4K-sensor voor True 4K-beeld met een dynamisch bereik van meer dan 14 stops voor HDR-beeldregistratie

Dual-native ISO-instellingen van 800 en 5000 voor een veel hogere gevoeligheid zonder dat de ruis toeneemt

Uitgebreid kleurengamma dat BT2020 overstijgt - de kleurruimte die nodig is voor HDR-inhoud

Standaard met EF-mount die een ruime keuze aan lenzen biedt, maar ook door de eindgebruiker kan worden verwijderd en vervangen door een optionele PL-mount

VariCam ROP APP

 

GRATIS CDNG UPDATE VOOR SHOGUN, SHOGUN FAME & SHOGUN INFERNO
ATOMOS Update
Atomos heeft een gratis downloadbare upgrade beschikbaar voor opname in CDNG Raw, en dit voor VariCam LT, de Shogun Inferno, Shogun Flame en de originele Shogun producten.
 

Klik << HIER >> om het volledige persbericht te lezen en
<< HIER >> voor de firmware zelf.

 

Compact formaat, lichtgewicht en topkwaliteit filmbeelden - dat is de VariCam LT!

De geavanceerde correctiehulpmiddelen, ruwe opnames in de camera en proxyopnamemogelijkheden die in de VariCam LT zijn ingebouwd, betekenen een "REVOLUTIE" op het gebied van het stroomlijnen van de workflow.

De VariCam LT heeft een compacte, lichtgewicht magnesium behuizing en biedt dezelfde beeldkwaliteit als de grotere VariCam 35 filmcamera. De super 35 mm beeldsensor, dezelfde als die van de VariCam 35, beschikt over een breed dynamisch bereik, een uitgebreid kleurengamma en hoge gevoeligheid voor het vastleggen van 4K-beelden. Deze heeft twee native ISO-instellingen: 800 en 5000. De native 5000 ISO voorziet in heldere opnames onder omstandigheden met zeer weinig licht. De afmetingen en het ontwerp maken een breed scala aan opnamestijlen mogelijk, waaronder comfortabel en ergonomisch opnemen vanaf de schouder of met behulp van een cardanring of een drone.

VariCam ROP APP

    

Een van de nieuwe functies die zijn toegevoegd aan de VariCam LT, is de EF-lensvatting*1, waarmee gekozen kan worden uit een breed scala aan lenzen. De EF-vatting*1 kan door de gebruiker worden verwijderd en vervangen door een PL-vatting (optie). Dat biedt nog meer flexibiliteit bij de keuze van lenzen voor opnames met de VariCam LT. De VariCam LT-workflow lijkt sterk op die van de VariCam 35. Beide camera's kunnen met twee codecs opnemen, waardoor de gebruiker opnames kan maken met zowel de primaire of hoofdcodec als een kleiner proxybestand. Daarnaast biedt elke camera een ingebouwde kleurcorrectiefunctie en ondersteuning voor AVC-Intra 4K- en Apple ProRes*2-codecs. 

Doe mee met de "REVOLUTIE" en realiseer uw perfecte "VISIE".

*1: Panasonic geeft geen garantie voor de compatibiliteit of prestaties van alle EF-lenzen.
Kijk voor meer informatie binnenkort op de bijgewerkte website van Panasonic.
*2: ProRes is in licentie gegeven door Apple Inc. Apple ProRes-codec van Atomos onder licentie.

De look van de VariCam filmcamera, verbluffende beeldkwaliteit

Dezelfde beeldsensor als de VariCam 35

De VariCam LT is uitgerust met de super 35 mm 1-chip MOS-sensor die speciaal is ontwikkeld voor de VariCam 35. Deze biedt een 4K- (4096 x 2160) en een UHD- (3840 x 2160) resolutie en beschikt over een hoge gevoeligheid, weinig ruis, een breed dynamisch bereik en filmische scherptediepte. Deze sensor is bekroond met de Hollywood Post Alliance Engineering Excellence Award 2015. - See more at: https://business.panasonic.nl/professional-camera/node/80761#sthash.3Hee...

Brede belichtingsspeelruimte van meer dan 14 stops

De camera heeft een dynamisch bereik van meer dan 14 stops. Dit brede dynamische bereik staat garant voor een nauwkeurige beeldweergave over het gehele beeld, van
de donkerste tot de lichtste partijen. Zelfs bij schaars verlichte scènes, die heel belangrijk zijn bij filmproducties, levert de VariCam LT beelden met weinig ruis zonder aantasting van de beeldkwaliteit. Met behulp van "V-Log" kunnen de meer dan 14 stops aan dynamisch bereik worden gecreëerd die de beeldsensor van de VariCam LT biedt en waardoor de beeldvorming sterk wordt verbeterd. 

  

Twee native ISO-instellingen: 800 en 5000

De VariCam LT heeft twee native ISO-instellingen: 800 en 5000. Dit betekent dat de VariCam LT een zeer hoge gevoeligheid bereikt terwijl het ruisniveau laag blijft bij 5000 ISO. Het ruisniveau bij 5000 ISO is vrijwel hetzelfde als bij 800 ISO. Om deze functie te realiseren,
worden twee speciale analoge circuits geïmplementeerd op elke pixel van de beeldsensor van de VariCam LT voor elke native ISO voordat gain-verwerking plaatsvindt. Hierdoor kan de camera een veel hogere gevoeligheid bereiken zonder dat de ruis toeneemt. Normaal gesproken treedt ruis op tijdens het gain-proces van het classificeren van ISO in digitale camera's. Deze functionaliteit betekent een revolutie voor het opnemen van scènes bij weinig licht. Met name deze 5000 ISO maakt het mogelijk opnames te maken bij natuurlijk licht, waardoor de sfeer realistischer is.

Uitgebreid kleurengamma

De VariCam LT is uitgerust met "V-Gamut," waardoor deze een breder kleurengamma heeft dan bij film. V-Gamut omvat tevens de hele BT. 2020 kleurruimte. 

Scènebestanden en V-LOOK

De gammacurve "V-Log" biedt een dynamisch bereik van meer dan 14 stops en maakt geavanceerde kleurcorrecties mogelijk bij postproductie. Het scènebestand met vijf posities is nieuw voor de VariCam LT. De modus VariCam-LOOK (V-LOOK) is een nieuw ontwikkelde instelling voor het creëren van filmbeelden zonder kleurcorrectie. Er is ook een nieuw ontworpen gammacurve opgenomen in de VariCam LT, die het mogelijk maakt dat details behouden blijven over een groter tintbereik binnen de kleurruimte Rec 709. De gamma-instelling "V-709" biedt een tint die geschikt is om te bekijken op standaard beeldschermen terwijl de "BC-LOOK" een beeld biedt dat lijkt op traditionele televisiebeelden. 

Uitgangsaansluitingen bewaken

De VariCam LT biedt neerwaartse conversie naar Full HD via twee 3G HD SDI-uitgangen en één VF-uitgang (BNC) bij het maken van opnames in 4K. Uw visie met kleurcorrectie in de camera en informatie-overlay kan worden toegepast op elke uitgang.

 

Geavanceerde opnamefuncties voor filmproducties

Opnames met native 4K/60p

De maximale framerate bij opnames in 4K- (4096 x 2160) of UHD (3840 x 2160) resolutie is 60p (60 fps). Dit levert
vloeiende beelden met hoge resolutie op bij snelle actieopnames.

 

Varicam LT klaar voor live

Met de nieuwste firmware-upgrade voor Varicam LT (versie 6.0) is de lichte en compacte 4K-filmcamera klaar voor live- en ‘near live'-gebruik bij concerten, evenementen, tv-series en bedrijfsproducties met meerdere camera's.  

Live-producties met meerdere camera's beschikken ermee over uitgebreidere bedieningsmogelijkheden via het RCP, zoals volwaardige beeldbewerkingsfuncties– van standaard shading-processen tot LUT- en CDL-management – en selectie van scènebestanden, externe opnamebediening en oproepfunctie.

Bij ‘near live’ producties, zoals theatervoorstellingen, concerten, comedyshows, modeshows en bedrijfsevenementen die niet live worden uitgezonden, kunnen gebruikers de 4K VariCam LT-opnamefunctie voor meerdere camera's benutten dankzij de interne P2-opname, waarbij uiteindelijke grading plaatsvindt na productie.

Belangrijkste kenmerken (versie 6.0): 

  • Meerdere opnamemodi: SHADINGMODUS, SCENE FILE-MODUS, V-LOG-MODUS;
  • HRP1000 (HRP1005)-ondersteuning: IRIS, PAINT-INSTELLINGEN, REC, CALL, SCÈNEBESTANDEN, CD, LUT-SELECTIE
  • Returnvideo kan via gebruikersknop of lensret.-schakelaar worden weergeven in EVF of op lcd-scherm
  • Tally "On Air" kan worden weergeven in EVF en worden uitgevoerd via DC Out-aansluiting van de camera
  • Ventilatorinstelling voor live: de camera zo stil mogelijk houden, ook als de camera niet opneemt
  • Shading van RAW-uitvoer
  • 4K RAW-uitvoer kan met converter van DTS worden omgezet naar 4K422 op 12G SDI-uitvoer
  • Ondersteuning van externe live gradingsoftware: Maken en extern uploaden van LUT en externe live grading met CDL
  • Update van Varicam ROP Simulator
 

 

 

  

2K/HD 240p slow motion

Bij het maken van opnames in 2K- (2048 x 1080) en HD- (1920 x 1080) resolutie, kunnen snelle 240 fps-opnames worden gebruikt om een extreem slow motion-effect te krijgen. Dit wordt gerealiseerd door het opnamegebied van de beeldsensor bij te snijden om een hogere scansnelheid te bereiken. Variabele framerates zijn beschikbaar van 1 tot 120 fps in AVC-Intra 2K422 en van 120 tot 240 fps in AVC-Intra 2K-LT. De framerate kan tijdens het opnemen worden gewijzigd.

Infraroodopnames

De VariCam LT filmcamera heeft een geïntegreerd, afneembaar infraroodblokkeringsfilter. De gebruiker kan met infraroodopnames 4K-beelden opnemen in donkere,
onverlichte nachtscènes. Dit is ideaal voor het vastleggen van nachtelijke natuuropnames en andere onverlichte beelden. Het infraroodfilter kan daarnaast bij daglicht worden gebruikt als creatief hulpmiddel voor het verkrijgen van een uniek effect. 

Afneembaar bedieningspaneel met monitor

Het meegeleverde bedieningspaneel heeft een ingebouwd 3.5-type lcd-scherm. Dit kan worden gebruikt voor de bediening via menu's of als live-/preview-monitor. De toetsen en knoppen zijn rond het scherm geplaatst voor een snelle en nauwkeurige bediening. Vaakgebruikte instellingen zijn direct toegankelijk. Met het afneembare element kan de camera worden bediend op een afstand van maximaal 90 cm.

Standaard HD SDI-interface voor EVF

De VariCam LT heeft een normale BNC-connector voor de zoeker. Gebruikers kunnen kiezen uit verschillende HD-schermen of -zoekers, naast de nieuwe Panasonic View Finder (AU-VCVF10G). Ook is voorzien in gelijkstroom- en bedieningsaansluitingen voor de Panasonic VF.

 

Toughness, Durability and Reliability

  • De lensvatting is gemaakt van roestvrij staal en ontworpen om afwijkingen van de flensachterzijde als gevolg van temperatuurschommelingen te voorkomen.
  • De camerabehuizing is gemaakt van stevig, stijf magnesium.
  • De boven- en onderplaat zijn vlak uitgevoerd voor eenvoudige installatie van verschillende panelen en accessoires.
  • Er zijn bevestigingsgaten aan beide zijkanten en op de handgreep om makkelijk accessoires te monteren.
  • Nieuwe accessoires zijn onder andere de nieuwe schouderbeugel (AU-VSHL2G) en de handgreepmodule (AU-VGRP1G).
  • De nieuwe schouderbeugel (AU-VSHL2G) wordt direct op een basisplaat gemonteerd.
    

Revolutionaire workflow - meerdere codecs en ruwe opnames in de camera

4K/UHD/2K/HD-opnames met meerdere codecs

AVC-Intra 4K is een 4K-compatibele versie van de AVC-Intra, intra-frame compressiecodec die geschikt is voor film producties. Met deze codec kan de VariCam LT opnames maken in 4K- (4096 x 2160) of UHD- (3840 x 2160) resolutie. Voor 2K-opnames ondersteunt de VariCam LT AVC-Intra 2K444/2K422/2K-LT. Voor HD-opnames ondersteunt de VariCam LT AVC-Intra 444/422/100/LT en Apple ProRes 4444/HQ. Met de 256 GB expressP2-kaart kan de camera ongeveer 90 minuten 4K-video met 23.98p opnemen met AVC-Intra 4K422.

* ProRes is in licentie gegeven door Apple Inc. Apple ProRes-codec van Atomos onder licentie.
Atomos is een handelsmerk van en copyright Atomos Global Pty. Ltd.

 

Kleurcorrectie in de camera

De VariCam LT beschikt over een ingebouwde kleurcorrectiefunctie (3D LUT/CDL). Hiermee kan de kleur worden aangepast zowel op de set als buiten bij gebruik van het bedieningspaneel van de camera of software van een andere leverancier. Dit betekent dat ruwe opnames die zijn gemaakt na het opnemen, nu op de set met de camera kunnen worden geproduceerd. Correctie-informatie zoals 3D LUT-bestanden en CDL-bestanden kunnen samen met de beeldgegevens worden vastgelegd, waardoor u hetzelfde beeld dat u hebt gecreëerd op de set kunt voorleggen aan de eindredactie. 

 

Hoofd- en proxyopnames

Naast opnames met de hoofdcodec biedt de VariCam LT de mogelijkheid om bestanden op te nemen op een SD-geheugenkaart. Met deze functie kunt u een onbewerkte 4K-master opnemen met V-Log in de hoofdrecorder op de expressP2-kaart, terwijl u gelijktijdig gecorrigeerde HD-bestanden opneemt op de SD-geheugenkaart. De primaire opnamegegevens worden gebruikt om het uiteindelijke resultaat te creëren, terwijl de proxyopnames worden gebruikt voor voorbeschouwing of offline-bewerking. De bestandsnamen en tijdcodes van beide bestanden zijn precies hetzelfde.

Flexibele systeemconfiguratie

VariCam LT - RAW-recorder

Partner

Productnaam

Versie

Opmerking

ATOMOS

SHOGUN INFERNO

Versie: 8.31 NIEUW

VariCam LT - onderzoeksresultaten van de RAW opname

SHOGUN FLAME

Versie: 7,2

VariCam LT - onderzoeksresultaten van de RAW opname

Convergent Design

Odyssey 7Q+

v. 2017.06.1706 NIEUW

VariCam LT - onderzoeksresultaten van de RAW opname

Odyssey 7Q

  Setup informatie voor Convergent Design

 

Belangrijkste kenmerken (versie 6.0)

   

Meerdere opnamemodi: SHADINGMODUS, SCENE FILE-MODUS, V-LOG-MODUS

   

HRP1000 (HRP1005)-ondersteuning: IRIS, PAINT-INSTELLINGEN, REC, CALL, SCÈNEBESTANDEN, CD, LUT-SELECTIE

   

Returnvideo kan via gebruikersknop of lensret.-schakelaar worden weergeven in EVF of op lcd-scherm

   

Tally "On Air" kan worden weergeven in EVF en worden uitgevoerd via DC Out-aansluiting van de camera

   

Ventilatorinstelling voor live: de camera zo stil mogelijk houden, ook als de camera niet opneemt

   

Shading van RAW-uitvoer

   

4K RAW-uitvoer kan met converter van DTS worden omgezet naar 4K422 op 12G SDI-uitvoer

   

Ondersteuning van externe live gradingsoftware: Maken en extern uploaden van LUT en externe live grading met CDL

   

Update van Varicam ROP Simulator

   
LAAT MEER ZIEN

  • Casestudy’s
  • Brochures
  • Disneys Broadway Hits
    Disneys Broadway Hits
    VariCam LT Cinema, AK-UC3000 Studio en AW-UE70 PTZ zorgen voor flitsende show bij 'Disney's Broadway Hits' in de Royal Albert Hall in Londen.
  • Studio 100 kiest Panasonic VariCam voor opnames musical 40-45
    Studio 100 kiest Panasonic VariCam voor opnames musical 40-45
    Sinds oktober 2018 speelt in Puurs de spektakel musical 40-45 van Studio 100. De musical vertelt het verhaal van Staf en Louis Segers uit Antwerpen. De broers worden in Antwerpen net na de eerste wereldoorlog geboren en niets lijkt hun band te kunnen breken. Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit…
  • Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Catalog PDF : Professional Video Product Lineup Catalog
Marketing
Case Studies
Brochures
Marketing Videos
Product
Image Data
Technical
Operating Instructions
Firmware
General
Logo Data

Service and Support
  • Disneys Broadway Hits
    Disneys Broadway Hits
    VariCam LT Cinema, AK-UC3000 Studio en AW-UE70 PTZ zorgen voor flitsende show bij 'Disney's Broadway Hits' in de Royal Albert Hall in Londen.
    Fri, 20/01/2017 - 12:20
    Download - bytes
    Studio 100 kiest Panasonic VariCam voor opnames musical 40-45
    Studio 100 kiest Panasonic VariCam voor opnames musical 40-45
    Sinds oktober 2018 speelt in Puurs de spektakel musical 40-45 van Studio 100. De musical vertelt het verhaal van Staf en Louis Segers uit Antwerpen. De broers worden in Antwerpen net na de eerste wereldoorlog geboren en niets lijkt hun band te kunnen breken. Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit…
    Fri, 22/03/2019 - 12:22
    Download - bytes
  • Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Catalog PDF : Professional Video Product Lineup Catalog
    Thu, 11/07/2019 - 06:06
    Download pdf - 10.18 MB
  • Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Tue, 20/03/2018 - 11:01
    View video
    Philippe Ros, AFC about his passion for Black&White Imaging with VariCam LT
    Philippe Ros, AFC about his passion for Black&White Imaging with VariCam LT
    Philippe Ros, AFC about his passion for Black&White Imaging with VariCam LT
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    The perfect backdrop for pipes and drums
    The perfect backdrop for pipes and drums
    The perfect backdrop for pipes and drums
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
  • Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Cinema VariCam LT IR Test Shooting
    Cinema VariCam LT IR Test Shooting
    Cinema VariCam LT IR Test Shooting
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam LT Footage - Absolutely Cinematic
    VariCam LT Footage - Absolutely Cinematic
    VariCam LT Footage - Absolutely Cinematic
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shot on VariCam LT: “To Each His Dulcinea”
    Shot on VariCam LT: “To Each His Dulcinea”
    Shot on VariCam LT: “To Each His Dulcinea”
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
  • Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Mon, 19/02/2018 - 09:47
    View video
    VariCam LT backstage of short “Crapulence” («Похмелье»)
    VariCam LT backstage of short “Crapulence” («Похмелье»)
    VariCam LT backstage of short “Crapulence” («Похмелье»)
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shot on Varicam LT: Music clip Rather Be 2017
    Shot on Varicam LT: Music clip Rather Be 2017
    Shot on Varicam LT: Music clip Rather Be 2017
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Cinematographer, Dick Harrewijn, explains in depth the reasons why he chose the VariCam to shoot his documentary film "WILD". Discover the spectacular imagery portrayed in the film and learn why its imaging capabilities make the VariCam ideal for all types of cinematography.
    Tue, 29/05/2018 - 13:30
    View video
  • Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    We interviewed cinematographer, Marek Trakowski, why he chose the Panasonic VariCam LT to shoot the Polish TV series "Drogi Wolności” - “The paths of freedom”. The experienced filmmaker discusses the advantages of the VariCams LT's dual native sensitivity and superb lowlight filming abilities. Learn how the VariCam allows cinematographers to shoot in almost any lighting environment. Get more information on the Panasonic camera.
    Tue, 29/05/2018 - 13:34
    View video
    Shooting with VariCam by Carlo Rinaldi AIC
    Shooting with VariCam by Carlo Rinaldi AIC
    Video about Dual ISO sensitivity with Carlo Rinaldi
    Fri, 05/10/2018 - 08:40
    View video
    Shooting with VariCam
    Shooting with VariCam
    Interview with Matthias Bolliger (English Subtitles) 
    Wed, 09/01/2019 - 09:58
    View video
    Shooting with VariCam LT by Dejan Georgevich, ASC
    Shooting with VariCam LT by Dejan Georgevich, ASC
    Marketing Video-VariCam LT
    Mon, 25/03/2019 - 13:47
    View video
    Shooting with VariCam LT by Joe Gabriel
    Shooting with VariCam LT by Joe Gabriel
    Marketing Video - Varicam LT
    Mon, 25/03/2019 - 13:49
    View video
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

ALGEMENE SERVICE EN DOWNLOADS CONTACT OPNEMEN MET DE TECHNISCHE ONDERSTEUNING

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

ALGEMENE SERVICE EN DOWNLOADS CONTACT OPNEMEN MET DE TECHNISCHE ONDERSTEUNING

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

ALGEMENE SERVICE EN DOWNLOADS CONTACT OPNEMEN MET DE TECHNISCHE ONDERSTEUNING

There are currently no other services available.

Specifications

General Specification
Power DC 12 V (11.0 V - 17.0 V)
Power Consumption 47 W, with body only 77 W, with all optional accessories connected and maximum power supplied from each output terminal
Operating Temperature 0 °C to 40 °C (32°F to 104°F)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Storage Temperature -20 °C to 60 °C (-4°F to 140°F)
Weight Approx. 2.7 kg (6.0 lb), excluding handle and accessories Approx. 3.0kg (6.6 lb), including handle,excluding accessories
Dimensions (W x H x D) 184.0 mm x 230.5 mm x 247.0 mm (7-1/4 inches x 9-3/32 inches x 9-3/4 inches) Body only, excluding protrusion and accessories
Note1 Ensure that the total current taken from the DC OUT terminal, LENS/GRIP terminal,DC OUT/RS terminal and USB HOST terminal does not exceed 30 W.
Camera Unit
Pickup Devices Super 35 mm, MOS sensor
Number of Pixels Total pixels: Approx.10.3 million pixels, Effective pixels: Approx. 8.9 million pixels
Lens Mount EF mount
Optical Filter ND filter: 1: CLEAR, 2: 0.6 ND, 3: 1.2 ND, 4: 1.8 ND
Gain Setting Native ISO: 800, 5000 800 Base: 200 to 4000 5000 Base: 1250 to 12800 [ISO] mode: ISO200 to ISO12800 [dB] mode: -12 dB to 14 dB (2 dB step)
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 deg to 358 deg (0.1 deg step) [sec] mode: 1/24 sec. to 1/250 sec. (for 24p)
Sensitivity [GAIN MODE]=[NORMAL], [GAMMA]=[VIDEO45] F7 (2000 lx, 3200k, 89.9% reflection,1080/59.94p) F8 (2000 lx, 3200k, 89.9% reflection,1080/50p)
Memory Card Recorder
Recording Media Main slot x 1: expressP2 card, P2 card Sub slot x 1: SD memory card
Recording Resolution 4096 x 2160 (4K), 3840 x 2160 (UHD), 2048 x 1080 (2K), 1920 x 1080 (HD)
Recording Frame Rate 4K/UHD: Maximum 60fps or 50 fps 2K/HD: Maximum 240fps or 200 fps
System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p,59.94i, 50i
Recording Format (Main Recorder) AVC-Intra4K422, AVC-Intra4K-LT, AVC-Intra2K444, AVC-Intra2K422, AVC-Intra2K-LT, AVC-Intra444,AVC-Intra422,AVC-Intra-LT, AVC-Intra100, ProRes 422 HQ, ProRes 4444
Recording Format (Sub Recorder) AVC-LongG6Recording
Video Signal 4096 x 2160/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 3840 x 2160/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p 2048 x 1080/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 1920 x 1080/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p, 59.94i, 50i
Recording Time*1 (Main Codec) When using expressP2 card 512 GB and when [FREQUENCY]= [23.98p] AVC-Intra4K422, 23.98 fps:Approx. 180 min. AVC-Intra4K422, VFR ON, 30 fps:Approx. 146 min. AVC-Intra4K-LT, VFR ON, 60 fps:Approx. 128 min. AVC-Intra422, VFR ON, 60 fps:Approx. 260 min. ProRes 422 HQ VFR ON, 60fps:Approx. 134 min.
Recording Time*1 (Sub Codec) AVC-LongG6:Approx. 655 min.
Digital Video
Quantizing AVC-Intra2K444, AVC-Intra444: 12 bit Others: 10 bit
Video Compression Format AVC-Intra4K422, AVC-Intra4K-LT, AVC-Intra2K444, AVC-Intra2K422, AVC-Intra2K-LT, AVC-Intra444,AVC-Intra422, AVC-Intra-LT, AVC-Intra100: MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile ProRes 422 HQ, ProRes 4444: Apple ProRes*2
Digital Audio
Recording Audio Signal 48 kHz/24 bit, 4 ch
Headroom 18 dB/20 dB switchable menu
AVC Proxy
File Format MOV
Video Compression Format (AVC Proxy) MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile
Audio Compression Format AAC
Recording Time *3 Approx. 655 min. When using a 64 GB SDXC memory card
Video Input/Output
SDI Out1/SDI Out2 HD (1.5 G)/3G-SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
VF SDI HD (1.5 G)/3G-SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
Audio Input/Output
Input 1/2 XLR x 1, 5-pin
Input 3/Input 4 XLR x 2, 3-pin, Supports menu switching to select LINE/MIC or enable/disable the power supply of the microphone.
Phones Stereo mini jack
Speaker 20 mm diameter, round x 1
Other Input/Output
Genlock In HD (1.5 G) /3G-SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
TC In/Out BNC x 1, Input/Output switching Input: 0.5 V [p-p] to 8 V [p-p], 10 kΩ Output: 2.0 V [p-p] ± 0.5 V[p-p], low impedance
DC In XLR x 1, 4-pin, DC 12 V (DC 11.0 V - 17.0 V)
DC Out/RS 4-pin, DC 12 V (DC 11.0 V - 17.0 V), maximum output current 1.0 A
DC Out 2-pin, DC12 V (DC 11.0 V - 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Lens/Grip 12-pin
LAN 100BASE-TX/10BASE-T
USB (Device) USB2.0 devices : Type B connector, 4-pin
USB (Host) USB2.0 host : Type A connector, 4-pin
Control Panel 20-pin, control panel contact terminals
EF Mounting Contact 8-pin
Display Panel LCD, 3.5-type QHD color monitor, approx. 1.56 million dots
Note2 *1: Figures are for continuous recording as one clips. Depending on the number or clips, the overall recording time may be shorter than the above. *2: ProRes is licensed from Apple Inc. Apple ProRes codec is under license from Atomos. Atomos is a trademark and copyright of Atomos Global Pty. Ltd. *3: Reference value for continuous recording. The recording the may differ depending on the scene or the number of clips.