• Professional Camera Solutions

VariCam helpt bij halen van opnamedeadlines Crazy Rich Asians

Cameraman Vanja Černjul filmde 'Crazy Rich Asians', het romantische komedie-drama op 38 locaties in slechts 42 dagen. De strakke deadlines haalde hij met behulp van de Panasonic VariCam Pure.

Crazy Rich Asians, de kaskraker van Warner Bros verscheen op 16 augustus 2018 in de Nederlandse bioscopen en heeft tot dusver wereldwijd al meer dan €130 miljoen opgebracht. De film, geregisseerd door Jon Chu en geproduceerd door Tim Coddington, is de eerste Hollywood-studiofilm waarin Aziaten weer de hoofdrol spelen sinds The Joy Luck Club (1993) van regisseur Wayne Wang.Het verhaal is in slechts 42 dagen op 38 locaties in Azië gefilmd, waardoor zowel cast als crew onder druk stonden en met strakke deadlines te maken hadden. Crazy Rich Asians werd gefilmd door cameraman Vanja Černjul ASC, HFC. Hij koos voor de VariCam Pure-bioscoopcamera’s vanwege de beeldkwaliteit van de 4K S35-sensor en het robuuste design van de camera.

“Onze regisseur Jon was erg enthousiast over het project en vertelde me dat hij van Crazy Rich Asians zijn mooiste film ooit wilde maken. Hij is een visuele regisseur en ik verheugde mij dan ook enorm op de deze uitdaging,” zei Černjul. “Ik wist dat de VariCam de juiste tool zou zijn voor de uitdagingen van deze film vanwege de veelzijdigheid en de robuustheid, en in het bijzonder de Codex VRAW2-recorder voor VariCam Pure. Het kleurenpalet van New York moest contrasteren met de tropische megastad Singapore. In Singapore zelf waren er verschillende culturele en sociaal-economische omgevingen waar ook een visueel onderscheid voor gemaakt moest worden. Ik ben erg tevreden met onze onderlinge coördinatie, ondanks de korte voorbereiding. We hebben veel klassieke Hollywood-romcoms uit de hoogtijdagen van het genre bekeken, juist omdat we Crazy Rich Asians er niet zo uit wilden laten zien. We wilden een tijdloze filmische look voor deze film creëren.”

Černjul had al met de VariCam 35 gewerkt bij een vorig project en was toen onder de indruk van de dual native ISO-settings op de camera, die de DoP flexibeler maakte en zo hielp bij het halen van strakke filmdeadlines. “Ik voelde mij op mijn gemak bij het mixen van verschillende ISO-settings, zelfs binnen een en dezelfde scène. Het was bevrijdend om niet gegijzeld te worden door lichtniveaus uit praktische bronnen.”

Sivashankar Kuppusamy van Panasonic zei: ‘We zijn erg tevreden dat de hoge kwaliteit en veelzijdigheid van de VariCam Pure worden benut door grote productiebedrijven als Warner Bros. We geloven dat het VariCam-assortiment filmmakers de mogelijkheid biedt zich te bevrijden en zich te concentreren op het vertellen van het juiste verhaal in de wetenschap dat de technologie simpelweg zal werken.”

Ga voor meer informatie over Panasonic Broadcast & ProAV naar: https://business.panasonic.nl/professional-camera/producten-en-accessoires/welkom-bij-ProAV

EINDE