Voorwoord

Mobiele computers beloven het personeel te bevrijden van arbeidsintensieve, repetitieve activiteiten en de productiviteit te verbeteren. Maar zonder twijfel zorgen de huidige handheld-apparaten ook vaak voor frustraties bij mobiele medewerkers.

Ons onderzoek toont aan dat apparaatstoringen niet alleen het personeel demotiveren, maar ook grote gevolgen hebben voor bedrijven op vlak van financiën en klantenservice. De storingspercentages die door gebruikers van handheldscanapparatuur werden gemeld, waren veel hoger dan die van andere mobiele computerapparatuur en de oplopende reparatietijden kunnen desastreus zijn voor bedrijven. Deze kosten komen bovenop de frustratie van de gebruikers over het design van hun apparatuur.

De druk op bezorgers, magazijnmedewerkers, winkeliers en personeel van hulpdiensten in Europa neemt alsmaar toe en de inzet wordt steeds hoger. In de sectoren waarin handheld-barcodescanners worden gebruikt, telt immers vaak iedere seconde. 

Vaak betreft het moeilijke, ruigere werkomgevingen, wat invloed heeft op het aantal  ongelukken en het storingspercentage van apparaten. Daarom is het belangrijk dat aankopers begrijpen welke ontwerpfactoren van belang zijn voor hun personeel en hun omzet – ergonomisch ontwerp, rugged bescherming en onderscheidende technologieën als hot-swappable batterijen en schermen die ook bij fel zonlicht leesbaar zijn.

Wij hopen dat dit onderzoek u kan helpen bij het bepalen van de prioriteiten bij de aankoop van handheld-apparatuur voor uw mobiele medewerkers.

Jan Kaempfer
General Manager Marketing bij Panasonic Mobile Solution Business Division in Europa

Samenvatting

Storingen bij mobiele handhelds frustreren bezorgers, magazijnmedewerkers, winkeliers en personeel van urgentiediensten in Europa en kosten bedrijven veel geld. Gemiddeld valt een mobiele handheld-barcodescanner meer dan 1,5 keer per jaar1 uit en kost het 3 dagen of meer voordat deze vervangen of gerepareerd is.

Heeft u in de afgelopen 2 jaar een storing in uw handheldtoestel ondervonden? Zo ja, hoe vaak?

Hoelang kon u uw handheld niet gebruiken terwijl dit werd gerepareerd of vervangen?

Vindt u dat de handheld die u momenteel gebruikt minder goed bestand is tegen storing dan andere apparaten?

Medewerkers meldden verschillende zaken die aanzienlijke schade veroorzaakten, waaronder: het apparaat laten vallen, vloeistoffen eroverheen morsen, ijskoude of zeer warme omgevingen, en zelfs overreden worden door auto’s!

Welke van de volgende zaken waren een oorzaak van de problemen die u ervaarde?

De meest voorkomende problemen als gevolg van deze situaties waren problemen met de batterij, de knoppen en het touchscreen, en algehele storing van de barcodescanner.

 

Belangrijkste oorzaken van storing waren:

Welke problemen heeft u in de afgelopen 2 jaar met uw zakelijke handheld-apparaten gehad?

Zelfs zonder storingen waren mobiele medewerkers toch vaak gefrustreerd door hun handhelds. De meest vervelende dingen aan hun handheld waren:

Wat vindt u het vervelendst aan uw huidige handheld?

De verbeteringen die ze het graagst zouden zien in hun handhelds waren:

Welke ontbrekende eigenschappen/functies, zou u willen toevoegen aan uw handheld ?
 

Als deze verbeteringen worden doorgevoerd en ze een perfect handheld zouden hebben, voorzagen medewerkers hierdoor een aanzienlijke productiviteitsverhoging.

Als uw handheld perfect aan uw eisen zou beantwoorden, hoeveel productiever zou u dan kunnen zijn?

Onderzoeksresultaten

Tijdens het onafhankelijke onderzoek dat voor Panasonic TOUGHBOOK werd uitgevoerd door Opinion Matters, werden meer dan 1250 gebruikers van handhelds ondervraagd in het VK, Duitsland, Frankrijk, Zweden en Nederland.

De onderscheidende kenmerken van TOUGHBOOK: De juiste leverancier van rugged mobiele apparaten kiezen voor uw mobiele medewerkers.

Waarin blinkt TOUGHBOOK dan uit als leverancier van rugged mobiele apparaten?

Bescherming

Niet alle rugged mobiele apparaten zijn hetzelfde

Er is geen standaarddefinitie van de term ‘rugged pc’. Iedere computerproducent verstaat daar iets anders onder. Bij rugged bescherming gaat het bijvoorbeeld niet alleen om valbestendigheid en de IP-beschermingsklasse.

TOUGHBOOK-apparaten zijn ook getest op en beschermd tegen:

  • Grote hoogtes
  • Luchtvochtigheid
  • Hoge temperatuur
  • Zoute nevel
  • Lage temperatuur
  • Trillingen
  • Temperatuurschok
  • Vorst/dooi
  • Zonnestraling
 

Accessoires

Maken het verschil 

Niet alleen een handheld op maat is aantrekkelijk voor uw mobiele personeel, de juiste accessoires kunnen het verschil maken tussen productiviteitsverhoging en gefrustreerde medewerkers.

Elke TOUGHBOOK-handheld heeft zijn eigen ecosysteem van accessoires en randapparatuur– van handgrepen en schouderriemen tot opladers, extra batterijen, stylussen voor het nauwkeurig vastleggen van handtekeningen, stroomadapters en docks. En TOUGHBOOK erkent dat het vervangen van accessoires en randapparatuur bij het upgraden van apparatuur tijdrovend en duur kan zin. Daarom zorgt TOUGHBOOK ervoor dat de meeste producten zo worden ontworpen dat bestaande powerpacks, docks en accessoires ook voor nieuwere apparaten gebruikt kunnen worden.

Displays

Een helder beeld

De meeste leveranciers beweren dat hun schermen leesbaar zijn in buitenomgevingen, maar bij een professionele display gaat het om meer dan outdoor leesbaarheid en het touchscreen. De meeste TOUGHBOOK-touchscreens reageren op input bij hoge en lage temperaturen, kunnen worden gebruikt met een capacitieve of digitizer pen, kunnen met handschoenen aan worden gebruikt en kunnen zelfs worden bediend in de regen. De antireflectielaag biedt ook de beste leesbaarheid, zelfs bij fel zonlicht. Bovendien verbruiken onze schermen minder stroom, waardoor de batterij langer meegaat.

 

Batterijen

Minder snel op

Batterijen met een hoge capaciteit en verwisselbare batterijen zorgen voor lagere totale gebruikskosten (TCO) en een beter rendement (ROI). TOUGHBOOKbatterijen gaan lang mee met één keer laden. De meeste TOUGHBOOK-apparaten hebben verwisselbare batterijen, zodat u meerdere shifts kunt draaien met minimale downtime. Er zijn batterijen met een hoge capaciteit leverbaar voor lange shifts als gebruikers geen toegang hebben tot netstroom. Vraag altijd of er een hogecapaciteitsbatterij of verwisselbare batterijen mogelijk zijn, voor een betere TCO en ROI.

Onderhoudsvriendelijkheid

Laat uw IT-investering niet verloren gaan

De keuze voor veel kleine aparte apparaten met specifieke functies leidt tot apparaten die moeilijk kunnen worden aangepast en lastig worden om te onderhouden. Dat kan gevolgen hebben voor de totale gebruikskosten. TOUGHBOOK begrijpt dat onderhoudsvriendelijkheid belangrijk is voor bedrijven. Daarom zijn al onze componenten vervangbaar en zijn onderdelen gegarandeerd minimaal vijf jaar leverbaar.

 

Snelheid

Geen vertragingen

Downtime van apparaten heeft een negatieve invloed op productiviteit, en mogelijk ook op reputatie, klanten en het moreel van de medewerkers. Met reparaties die binnen 48 uur worden uitgevoerd is TOUGHBOOK een van de beste leveranciers op de rugged-markt. Dankzij onze snelle vervangingsservice kunnen wij de volgende dag al vervangende apparaten klaar voor gebruik afleveren.

End-to-end-garanties

Een superieur serviceniveau

Hoe ouder uw apparaat, hoe groter de kans op storingen. Dat is een feit. TOUGHBOOK biedt verschillende garantiemogelijkheden die op verzoek kunnen worden uitgebreid tot meer dan de standaarddekking.

We kunnen speciale serviceniveaus op maat bieden, afhankelijk van hoe uw bedrijf moet kunnen werken.

Reparatiekwaliteit

In één keer goed

Het storingspercentage van TOUGHBOOK rugged apparaten is zeer laag, maar als er toch iets misgaat, wilt u erop kunnen vertrouwen dat het goed wordt gerepareerd zodat uw productiviteit er verder niet onder lijdt. 

Onze reparaties worden alleen uitgevoerd door geautoriseerde Panasonic TOUGHBOOK Serviceteams. Alle technici zijn gespecialiseerd in rugged en hebben toegang tot informatie over alle producten.

Ons Service Centre bevindt zich op dezelfde locatie als ons configuratiecentrum, voor meer synergie en hogere efficiëntie.

Met ons online managementtool hebben klanten meer zicht op en controle over reparaties en onderhoud. Via het systeem kan ook het ophalen van defecte apparaten worden gereserveerd bij onze logistieke partner.

Alle apparaten die bij het Service Centre komen, worden net zo behandeld als productieapparaten, met hetzelfde veeleisende kwaliteitscontroleproces voor de hoogst mogelijke reparatiestandaard. Vervangende apparaten die naar de klant worden verzonden, zijn vooraf geconfigureerd met de juiste image en software.