Panasonic introduceert Gemba-procesinnovatie voor bedrijfsinnovatie

Panasonic introduceert vandaag een belangrijk nieuw initiatief voor B2B-oplossingen, Gemba Process Innovation genaamd. Hiermee wil Panasonic zijn Europese klanten in de productie-, logistiek- en retailsector helpen te innoveren en hun productiviteit en klanttevredenheid te verbeteren. Gemba Process Innovation maakt gebruik van alle knowhow van Panasonic op het gebied van business, technologie en oplossingen om klanten te helpen hun werkwijze te verbeteren in het kader van impactvolle sociale en technologische veranderingen.

Het Japanse woord "gemba" betekent letterlijk "de werkelijke plaats". Voor bedrijven is dit de plek waar waarde wordt gecreëerd en problemen aangepakt. Gemba Process Innovation volgt in de voetsporen van succesvolle bedrijfstransformatiefilosofieën zoals die van Kaizen. Het helpt bedrijven en operationeel personeel op de fabrieksvloer, in magazijnen of op verkooppunten de technologische informatiestroom te optimaliseren.

"Bedrijven in de productie-, logistiek- en detailhandelsector staan voor enorme uitdagingen die worden veroorzaakt door nieuwe sociale trends en disruptieve technologieën," stelt Tetsuya Fujiwara, Managing Director van Panasonic’s System Communication Company in Europa. “Panasonic was al begonnen zijn focus te verleggen van het verkopen van hardware naar het aanbieden van geïntegreerde oplossingen aan zakelijke klanten. Gemba Process Innovation brengt deze focus op het aanbieden van consulting en oplossingen naar een ander niveau.”

Gemba-expertise
De Panasonic Gemba Process Innovation-teams trachten de klantuitdagingen te doorgronden en werken samen om de gemba’s van alle kernactiviteiten opnieuw te evalueren. Nieuwe processen worden ontworpen en de nieuwste technologische oplossingen worden vervolgens toegepast om effectiviteit en efficiëntie te verbeteren. Proefprojecten met de belangrijke prestatie-indicatoren worden uitgevoerd en voorafgaand aan de uitrol geoptimaliseerd.

“We hebben de B2B-activiteiten van Panasonic overal in Europa opnieuw gestructureerd om op gemba gerichte teams samen te kunnen stellen. We brengen onze beste bedrijfsconsulenten, analisten, ingenieurs en ontwerpers samen zodat zij zich kunnen concentreren op het ontwikkelen van transformatieoplossingen voor onze klanten in productie, logistiek en retail,” licht Fujiwara toe.

Gemba Process Innovation
Gemba Process Innovation is een belangrijke stap voor B2B-oplossingen die gebruik maken van de knowhow en kerntechnologieën van Panasonic om processen te innoveren.

Gemba Process Innovation werkt in drie hoofdgebieden:

1. Productie - waar producten worden gemaakt.

2. Transportlogistiek - dit omvat de gehele logistieke keten, van het transport van de grondstoffen naar fabrieken tot de verpakking, het labellen, het sorteren en de distributie van het eindproduct.

3. Retail Point of Sale / Point of Interaction - waarbij de consument of eindgebruiker op een of andere manier het product gebruikt.

Op elk gebied helpt Panasonic klanten de "fysieke gemba-laag” te verbinden met de "digitale laag" om mensen en technologie te integreren om zo processen en output continu te kunnen verbeteren.

Een white paper of Gemba Process Innovation is hier beschikbaar: http://bit.ly/TB-Gemba

Ga voor meer informatie over Panasonic’s Gemba Process Innovation naar https://www.youtube.com/watch?v=52GsSXMs5fU