Phone number:
Phone number:
Current language: Nederlands
  • Communication Solutions

BEVEILIGDE COMMUNICATIE IN EEN VOORTDUREND VERANDEREND RETAILLANDSCHAP

Inter Chalet heeft een nieuwe communicatieoplossing geïmplementeerd met een gecombineerde vaste en draadloze connectiviteit, na een succesvolle installatie van een beveiligingscamera.

We hebben vele jaren met Panasonic samengewerkt en na een bezoek van Panasonic om ook onze uitdagingen op het gebied van communicatieapparatuur te bespreken, hebben we besloten om deze oplossing te implementeren.

Hans Janssen, financieel manager bij Inter Chalet

Client – Inter Chalet
Location – Nederland
Uitdaging

Een grote 'open' winkel en een groot metalen frame, hoe kan het bereik met draadloze communicatieapparatuur worden verbeterd?

Oplossing

De installatie van het Panasonic DECT draadloze communicatiesysteem en de bedrade IP-telefoons hebben het interne bereik verbeterd, waardoor een toenemende klantervaring wordt ondersteund.


Al meer dan 40 jaar heeft Inter Chalet haar klantenaanbod met succes uitgebreid van een traditionele bouwmaterialenhandelaar, die hout, plaatmateriaal, schroot en bouwmaterialen verkoopt tot Home Park Inter Chalet, een Do It Yourself supermarkt voor huis en tuin.

Nu zijn acht winkels, waaronder zeven partnerwinkels, samengevoegd tot één, die alles biedt van complete keukens tot planten en aardewerk. Geen saaie planken vol producten, maar speelse presentaties om thuisverzorgers te inspireren.

De 30.000m2 retailer stond voor een uitdaging in het beschermen tegen diefstal in de winkel. Hiervoor heeft Inter Chalet in 2018 geïnvesteerd in een complete beveiligingsoplossing van Panasonic, die nu deel uitmaakt van een 'verhuur' oplossing, zodat alle updates & technologische verbeteringen altijd gegarandeerd zijn. Dit wordt onderhouden door HTC International, gaf een aantal inzichten en mogelijkheden om de winkel te bezoeken voor fotomogelijkheden. 

"We werken al jaren samen met Panasonic en we zijn blij met de kwaliteit en prestaties van de producten", zegt Hans Janssen, Financial Manager bij Inter Chalet. "We zijn ook erg blij met de service van zowel Panasonic als haar partners in Nederland", vervolgt Hans met zijn verhaal.

Bij het bespreken van wat Panasonic in potentie kan leveren om een betere werk- en klantervaring te verbeteren, werd ook de geïnstalleerde communicatieapparatuur besproken. Er waren call drops, geen overdracht van gesprekken en klanten konden niet direct worden ondersteund, dus . . . . een nieuw communicatiesysteem werd voorgesteld.

Een belangrijke hindernis was de volledige open structuur met veel metalen kaders, wat mogelijk een weerspiegeling van de communicatiekanalen zou betekenen. Na het uitvoeren van een onderzoek ter plaatse werden alle 'moeilijke' plekken geïdentificeerd en konden deze worden opgelost door de juiste DECT-basisstations en repeaters te installeren.

"Het echte voordeel is niet alleen voor onze medewerkers dat ze op elk moment iedereen kunnen bereiken, waar ze zich ook bevinden", "maar ook dat klanten die vragen of er iets op voorraad is voordat ze naar onze showroom komen", zegt Hans om de verbeteringen te benadrukken.