• Communication Solutions

CHOCOLATE NATION INTERNE COMMUNCIATIE VOOR EEN HOGERE GASTENBELEVING

Panasonic heeft al de productcategorieën en expertise in huis wat maakt dat de communicatielijnen met de leverancier zeer kort zijn en hun oplossingsgericht denken een absolute plus is.

Jeroen Jespers, CEO van Chocolate Nation

Client – Chocolate Nation
Location – Antwerpen
Uitdaging

Hoe een groeiende ervaring voor bezoekers te creëren en hen het Chocoladegevoel te laten omarmen

Oplossing

Met behulp van een single vendor aanpak, waarbij de expertise van Panasonic met hoge kwaliteit en duurzame toepassingen is ingezet.


Het Belgische Chocolate Nation heeft resoluut de ambitie om het grootste chocolademuseum ter wereld te worden en de eerste cijfers overtreffen nu al de verwachtingen. In slechts 9 maanden na opening kreeg Chocolate Nation al de 100.000ste bezoeker over de vloer. Gelegen recht tegenover het centraal station en de Zoo van Antwerpen opende het museum zijn deuren half januari 2019 en ondertussen prijken ze netjes in de top 3 van Tripadvisor wanneer men surft naar de topactiviteiten in Antwerpen en won het merkonafhankelijke chocolademuseum de prestigieuze Gault&Millau© Cullinary Innovators Marketing Award. Onmiskenbaar mooie prestaties. Het is dan ook geen gewoon museum, maar een belevingsmuseum voor chocoladeliefhebbers die op een interactieve wijze worden meegenomen in de wereld van de cacaoboon, chocoladetradities, producten en innovaties.  ‘Wij zijn beslist géén alledaags museum, de bezoeker leert met alle zintuigen alles over Belgische chocolade! De interactieve opzet en overheerlijke chocolade, die op verschillende momenten ook geproefd kan worden, blijkt voor jong én oud een winnende combinatie.’

Chocoladereis

Bij Chocolate Nation stap je in een beleving. In 14 gethematiseerde zones worden bezoekers meegenomen op chocoladereis. Iedereen krijgt een audiogids mee; die vertelt het verhaal naar keuze in het Nederlands, Frans, Engels, Duits of Spaans. Met uiteraard in de laatste ruimte van het museum is een smaakhemel, hier kunnen bezoekers wel tot 10 verschillende soorten chocolade proeven.    

Panasonic als technologie-partner

Chocolate Nation maakt dankbaar gebruik van de huidige technologische mogelijkheden. In het museum, de shop, restaurant Octave en de ruimten voor vergaderingen en evenementen zijn zo’n twintig Pro-Displays, een achttal laserprojectoren, veiligheidscamera’s, branddetectieapparatuur en een compleet telefonieplatform geïntegreerd, allemaal Panasonic-apparatuur. ‘Na een uitgebreide consultatie van de markt hebben we gekozen voor Panasonic als technologie-partner voor Chocolate Nation’, verduidelijkt Jespers. Panasonic heeft al de productcategorieën en expertise in huis wat maakt dat de communicatielijnen met de leverancier zeer kort zijn en hun oplossingsgericht denken een absolute plus is. Dit resulteert in het best mogelijke eindproduct waarbij alles onderling communiceert en alles draait om een maximale beleving voor de bezoeker. Maar geen beleving zonder betrouwbare technologie en daar staat Panasonic nu eenmaal voor. Flexibele installatie buiten de openingsuren en weinig onderhoud aan apparatuur en systemen die onderling één geheel vormen. Het brede gamma van Panasonic maakt dat in dit project alles vanuit één merk uitstekend op elkaar aansluit. Daarnaast zijn we al ruim drie jaar met voorbereidende werkzaamheden bezig geweest en hebben al die tijd met dezelfde contactpersonen samengewerkt. Dat werkt heel prettig en efficiënt. En vooruitlopend op onze ambities; mochten we besluiten om uit te breiden naar andere landen dan hebben we met Panasonic een technologische wereldspeler die een snelle en een betrouwbare service levert, overal ter wereld!


De beste klantervaring

Dankzij de integrale communicatieoplossing die is geïnstalleerd, kunnen we al onze bezoekers aanspreken en directe service verlenen. Onze medewerkers zijn uitgerust met een draadloze DECT-telefoon die het hele museum dekt met communicatie via verschillende ondersteunende zenders. Uiteraard is onze backoffice ook uitgerust met de nodige telefonietoepassingen zodat we bij vragen direct bereikbaar zijn. 
De integratie van het draadloze systeem geeft echt een groot voordeel in de directe service. Geen heen en weer lopen of zoeken naar medewerkers. Ze zijn overal bereikbaar.

Het geïnstalleerde systeem is zo voorbereid dat we gemakkelijk nieuwe medewerkers kunnen toevoegen. De aanschaf van de extra 'draadloze' telefoon is voldoende en na registratie en nummertoewijzing treedt hij/zij direct in dienst. 


https://www.youtube.com/watch?v=tzz90zQGSIE