• Communication Solutions

ULTIEME CONNECTIVITEIT VOOR GASTEN
Geïntegreerde communicatie bij NH Hotel Group

ULTIEME VERBINDING VOOR GASTEN @NH

HTC International installeerde bij de NH Hotel Group communicatieoplossingen van Panasonic voor de integratie van in-housesystemen te integreren en mobiliteit voor alle personeelsleden

Dankzij de integratie met onze gastensoftware kan ik alle informatie controleren op de geïntegreerde draadloze oplossing. Zo verbeteren we de ervaring van onze gasten.

Floris Kemper, Assistant Hotel Director bij NH Collection Barbizon Palace – Amsterdam

Client – NH Hotel Group
Location – Amsterdam
Uitdaging

NH Hotel Group voorzien van een communicatie-infrastructuur die de best mogelijke connectiviteit biedt voor zowel het personeel als de gasten en waarmee het hotelpersoneel zich kan concentreren op het bieden van de beste gastervaring terwijl tegelijkertijd de veiligheid van gasten wordt verbeterd.

Oplossing

Een communicatieserver installeren met een volledig geïntegreerd draadloos telefoonsysteem, inclusief flexibele front-of-house apparatuur en een aansluiting in de hotelkamers.


NH Hotel Group, in 1978 opgericht door Antonio Catalán, heeft in de jaren 80, 90 en 2000 een reeks overnames uitgevoerd (Jolly in Italië, Krasnapolsky in Nederland, Astron in Duitsland).

NH Hotel Group is daardoor gegroeid naar bijna 400 hotels met een kleine 60.000 kamers. In 2014 werden vier merken gecreëerd om de specifieke kenmerken van de hotels te commercialiseren: NH Hotels, NH Collection, nhow en Hesperia Resorts.

NH Collection Hotels zijn Premium-hotels in grote Europese en Amerikaanse hoofdsteden. Het zijn drie- of viersterren stadshotels voor gasten die op zoek zijn naar een uitstekende locatie voor de beste prijs.

NHOW zijn onconventionele en kosmopolitische hotels in grote steden, elk met een unieke persoonlijkheid. Hesperia Resorts liggen op prachtige locaties en zijn de perfecte keuze voor paren en gezinnen die een ideale combinatie van rust en plezier zoeken.

Gevestigde relatie

Toen NH Hotel Group de Krasnapolsky-keten in Nederland overnam, kwam ook HTC International in beeld, een bedrijf dat al een gevestigde relatie had als leverancier van netwerk- en communicatieoplossingen voor de hotels.

HTC International is een in 1973 opgerichte allround leverancier van bedrijfscommunicatiesystemen en telematica-oplossingen. Het bedrijf is gespecialiseerd in het totaalpakket van telematica, netwerken, telecom en diverse speciale video- en datatoepassingen voor netwerkgerelateerde ICT.

In de eerste jaren zijn veel van de nieuw verworven hotels ‘geconverteerd’ naar een toekomstgerichte communicatieoplossing - rekening houdend met alle eisen die voortkomen uit het streven van NH Hotel Group naar de best mogelijke gastervaring.

“Onze eerste prioriteit ligt bij de wensen en glimlach van onze gasten en het is essentieel dat we ze storingsvrije communicatieapparatuur kunnen bieden”, zegt Floris Kemper, Assistant Hotel Director bij NH Collection Barbizon Palace - Amsterdam.

Betere service leveren

“Ons personeel heeft het altijd druk, dus we kunnen de gastervaring verbeteren door ervoor te zorgen dat de medewerkers altijd bereikbaar zijn, waar ze ook zijn”, legt Floris uit.

De integratie van een naadloos communicatiesysteem in het hotel kan de veiligheid verhogen en zorgen voor een betere service aan de gasten. 



“Als ik door de gangen van het hotel loop, gebeurt het vaak dat gasten me vragen om ze in hun kamer te laten. Ze hebben dan hun sleutelkaart gedeactiveerd of in de kamer laten liggen. Om veiligheidsredenen moeten we dan de naam en het kamernummer controleren voordat we de kamerdeur openen”, vertelt Floris.

“Dankzij de integratie met onze gastsoftware kan ik die informatie controleren op de geïntegreerde draadloze oplossing (DECT-handset). Zo verbeteren we de ervaring van onze gasten. Ze hoeven niet meer naar beneden naar de receptie te gaan en ik hoef niet te bellen terwijl de gast staat te wachten. Snel en gemakkelijk!”

Integratie in het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky

Toen het bij het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky - Amsterdam tijd was voor een systeemupgrade, werden alle eisen en de zwakke punten van het oude systeem besproken, rekening houdend met het feit dat de bestaande bekabeling naar de kamers nog gebruikt kon worden en dat de nieuwe communicatietechnologie grotere voordelen zou hebben.

HTC International plaatste een hybride IP-communicatieserver, een geavanceerd bedrijfscommunicatiesysteem dat IP-telefoniefuncties en -functionaliteit biedt over zowel lokale als breedband-IP-netwerken.


“Dankzij de flexibiliteit en kwaliteit van de nieuwe Panasonic-communicatieserver hebben we de service aan en ervaringen van onze gasten naar een nog hoger niveau getild", zegt de heer Klok, Managing Director.

De samenwerking met HTC International is succesvol gebleken. Wat in Nederland begon met het leveren van oplossingen aan hotels in Amsterdam (o.a. NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, NH Collection Barbizon Palace, NH Amsterdam Noord), Utrecht, Eindhoven en vele andere belangrijke steden, creëerde vertrouwen. Zodra NH Hotel Group zich uitbreidde naar nieuwe markten (UK en Frankrijk) werd HTC International gevraagd om ook daar de installaties uit te voeren met communicatieoplossingen van Panasonic.

In de huidige samenwerking tussen NH Hotel Group en Panasonic heeft dat zelfs geleid tot een volledig geïntegreerde oplossing binnen de communicatieserver, waardoor er minder externe toepassingen voor de front-of-house geïnstalleerd hoeven te worden, wat leidt tot een betere gastervaring voor klanten van NH Hotel Group.