• Communication Solutions

BETERE TELEFONISCHE KLANTENSERVICE

De eerste Britse outlet van Käthe Wohlfahrt is geopend in York en maakt gretig gebruik van Panasonic bedrijfstelefonie.

Local Telecom Services is een Panasonic Focus Dealer en levert al sinds 1985 producten en ondersteuning aan bedrijven.

Het familiebedrijf kreeg onlangs de opdracht om voor de eerste Britse vestiging van Käthe Wohlfahrt een Panasonic KX-NS700 hybride telefoonsysteem met zes KX-NT551-handsets en één KX-NT553-handset te installeren en daar doorlopende ondersteuning voor te leveren.

De Duitse winkelketen gespecialiseerd in kerstproducten heeft outlets in verschillende steden in Duitsland en de rest van Europa, maar ook in Japan, de VS en Canada. 

Het KX-NS700-systeem is speciaal ontworpen voor kleine en middelgrote bedrijven maar eveneens flexibel voor bedrijven met maximaal 250 gebruikers op één locatie. De geïntegreerde webserver maakt onderhoud op afstand mogelijk, terwijl bij de installatie alles met betrekking tot de functies van het telefoon- en voicemailsysteem eenvoudig kan worden geprogrammeerd.

De KX-NS700 heeft ook geïntegreerde toepassingen, zoals een geavanceerde oplossing voor oproepdoorschakeling waarvoor geen externe server nodig is.

De installatie in York omvat twee telefoons op de winkelvloer die zijn aangesloten op twee telefoons in het kantoor van de bedrijfsleider boven, één in de personeelsruimte en een extra telefoon in een ander kantoor boven. Met dit systeem kan het personeel van Käthe Wohlfahrt moeiteloos gesprekken beantwoorden, doorschakelen naar de winkel en opnemen, en intern communiceren binnen de winkel.

“De systemen van Panasonic zijn voor elk toestel retro-compatibel, wat betekent dat handsets van verschillende generaties door elkaar kunnen worden gebruikt. Er zijn weinig fabrikanten die dat bieden.”

 

 

De vorige gebruiker van het pand aan de Stonegate in York was Mulberry Hall, bekend om de porseleinhandel zowel bij inwoners als toeristen. Stonegate was al meer dan 25 jaar klant van LTS.

Het 2600 vierkante meter grote Mulberry Hall dateert uit 1434 en is een historisch beschermd gebouw. Verbouwingen of veranderingen, hoe relatief klein ook, kunnen in strijd zijn met de regelgeving op vlak van planning en bescherming. 

“We hebben in het verleden met verschillende fabrikanten gewerkt, maar de systemen van Panasonic zijn veruit de betrouwbaarste systemen die we hebben geïnstalleerd”

Vanwege de monumentenstatus van het gebouw moest LTS samenwerken met plaatselijke architecten met een grondige kennis van regelgeving op het gebied van planning en monumenten, maar pas bij de opening van de nieuwe winkel in mei 2016 realiseerde het bedrijf zich dat alle meewerkende lokale bedrijven bij toeval klanten waren van LTS en dus ook van Panasonic.

“De architect, de elektricien, de aannemer, het alarmbedrijf en de verzekeringsagent die betrokken waren bij het opdelen van de oude winkel in drie eenheden, zijn toevallig allemaal klanten van LTS en Panasonic. Dat wil heel wat zeggen – niet alleen over wat we te bieden hebben, maar ook over de kwaliteit van Panasonic-systemen", zegt directeur Mark Mills, die samen met zijn vrouw Sarah het bedrijf leidt.

“Voordat we exclusief op Panasonic overstapten, verkochten we ook systemen van een aantal andere fabrikanten. Die zagen er de eerste paar jaar wel leuk uit, maar na een poosje begonnen ze te verkleuren door de slechte kwaliteit van het gebruikte plastic. De systemen vertoonden ook vaak problemen. Tegelijkertijd hebben we klanten met tien tot vijftien jaar oude hardware van Panasonic die iedere dag gebruikt wordt en het nog steeds perfect doet. De kwaliteit van Panasonic-systemen is goed en ze zijn extreem betrouwbaar.”

“Panasonic komt misschien niet altijd als eerste met de nieuwste functies, maar we merken dat dit een bewuste strategie is. Panasonic bekijkt eerst de werking en of gebruikers er echt iets aan hebben voordat ze zelf nieuwe features introduceren. Ze zijn veel voorzichtiger met grote veranderingen, voor het geval die negatief uitvallen voor het product. Veel andere fabrikanten zijn niet zo voorzichtig en we merken voortdurend dat gebruikers veel meer problemen ondervinden met de betrouwbaarheid van die systemen", vervolgt Mark Mills.

“Alle betrokkenen bij de verbouwing waren klanten van LTS en Panasonic en dat wil heel wat zeggen – niet alleen over wat we te bieden hebben, maar ook over de kwaliteit van Panasonic-systemen”

In de beschermde historische straten van het centrum van York ligt geen speciale glasvezelbekabeling en blijft de snelheid van internet dus beperkt tot de capaciteit van bestaande telefoonlijnen. Voor de installatie in Mulberry Hall kon daardoor geen SIP worden gebruikt. De analoge lijnen werden daarom gecombineerd met digitale telefoons.

“Sommige fabrikanten ondersteunen een product slechts 3 à 5 jaar lang en dringen upgrades op voor nieuwe toestellen en ondersteuning. De systemen van Panasonic zijn voor elk toestel compatibel, wat betekent dat handsets van verschillende generaties door elkaar binnen hetzelfde systeem kunnen worden gebruikt.”

“Er zijn niet veel andere fabrikanten die dat bieden. Hun klanten worden in de steek gelaten en worden nodeloos in de kosten gejaagd. Bedrijven die veel investeren in een telefoonsysteem, waarderen die flexibiliteit enorm", vervolgt Mark Mills.

“Panasonic werkt nauw samen met zijn dealers. Panasonic staat altijd open voor onze ideeën en als wij suggesties doen of aangeven welke problemen we ondervinden, houden ze daar rekening mee. De communicatie verloopt in twee richtingen en dat is geweldig. Je merkt dat ze ons waarderen.” 

“We zijn heel blij met het nieuwe telefoonsysteem en het heeft ons geholpen om ons snel thuis te voelen in ons nieuwe pand”, zegt Pam Boulton, Accounts Manager bij Käthe Wohlfahrt York. Met het systeem kunnen we alles doen wat we nodig hebben en gesprekken routeren waar nodig. We doen graag lokale zaken en als we ondersteuning nodig hebben, is het heel handig dat LTS in de buurt zit.”